BIP

Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Akademia Małych Pisarzy
Koniec Akademii Małych Pisarzy
Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego
Szkolenie dla nauczycieli
Zapraszamy na szkolenie jak tworzyć bajkę

Zapraszamy do zakładania indywidualnych kont dla dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością.

 

Otwarcie takiego konta umożliwia zbieranie funduszy z 1 % na rehabilitację osoby z niepełnosprawnością w trudnej sytuacji materialnej.

Wszelkich informacji w tej sprawie udziela Justyna Rostkowska - sekretarz fundacji  tel. 503 12 37 00 lub Alina Wiśniewska - prezes fundacji tel. 535 004 069

 

Poniżej znajdują się dokumenty do pobrania. Po telefonicznych uzgodnieniach należy je wydrukować w dwóch egzemplarzach, wypełnić i umówić się na spotkanie w sprawie podpisania umowy.

 

Dokumenty do pobrania zawierają:

 

  • wzór porozumienia
  • wzór umowy wraz z załącznikami

 

W ramach podpisanej umowy możliwe jest także gromadzenie środków z innych źródeł pozyskiwanych przez rodzinę podopiecznego.

 

 

Odpowiedzi na pytania:

 

Jak założyć subkonto w Gdańskiej Fundacji Terapii i Rozwoju?

 

W tym celu należy zadzwonić pod numery 535 004 069 lub 503 12 37 00 i uzgodnić szczegóły.

 

Następnie należy z naszej strony (zakładka subkonta) wydrokować podanie, umowę, dołączyć kserokopie orzeczenia o niepełnosprawności i inne dokumenty świadczące o chorobie i umówić się na spotkanie w celu podpisania umowy.

 

W jaki sposób mogę gromadzić pieniądze?

 

Fundusze można pozyskiwać w ramach akcji zbierania 1 procenta oraz z darowizn gromadzonych na indywidualnym subkoncie. By przekazać 1 procent konkretnej oosbie należy wypełnić PIT, podać nr KRS Fundacji GFTR 0000338904 oraz imię i nazwisko podopiecznego.

 

Kiedy będzie można korzystać z pieniędzy?

 

Pieniądze będą wpływały na nasze konto do września każdego roku kalendarzowego. Natomiast dopiero w październiku otrzymamy informacje z Urzędu Skarbowego, na podstawie których będzie wiadomo ile pieniędzy zgromadziły poszczególne osoby. Ze zgromadzonych funduszy będzie więc można korzystać od grudnia każdego roku kalendarzowego.

 

Na co można przeznaczyć zgomadzone środki?

 

Pieniądze można przeznaczyć wyłącznie na zakup lekarstw, sprzetu rehabilitacyjnego, terapii, rehabilitacji, logopedii, basenu itp.

 

Jak odbywa się zwrot kosztów?

 

Zwrot poniesionych kosztów odbywa się na podstawie faktur wystawionych na naszą fundację, na której znajduje się także nazwisko podopiecznego oraz cel wydatku.

 

Minimalna kwota zwrotu wynosi 100 zł. W celu uzyskania zwrotu należy wypełnić załącznik, w którym wypisuje się numery i kwoty faktur. O wysłaniu do nas dokumetów prosimy powiadomić telefonicznie za pomocą sms lub mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Po zaakceptowaniu wydatków zwrot pieniędzy nastepuje na konto podopiecznego. Trwa to od kilku dni do 2 tygodni.

 

Co zrobić, gdy wydatek przekracza możliwości wyłożenia własnych pieniędzy?

 

W sytuacji dużych wydatków np. opłata za turnus rehabilitacyjny, możliwa jest bezpośrednia zapłata faktury przez fundację. Za każdym razem należy to uzgadniać telefonicznie.